Serie: De miljoenenstrijd #1
Genre: Young Adult Thriller
Uitgeverij: Blossom Books
Vertaald door: Elise Kuip
Publicatiedatum: juli 2024
Aantal bladzijdes: 368

Een hele gave cover; het zwart met donkerblauw en goud geeft het een duistere en spannende uitstraling. In goud een grote klaver met daarin heel veel verschillende voorwerpen. Enige minpunt: het is een paperback. De vorige boeken met de Hawthornes zijn allemaal hardcovers. Jammer dat deze afwijkt daarvan.

Jennifer Lynn Barnes is een Amerikaanse auteur, bekend om haar spannende en meeslepende young adult-romans. Geboren en opgegroeid in Tulsa, Oklahoma, heeft Barnes een indrukwekkende academische achtergrond met een Ph.D. in psychologie van Yale University. Ze combineert haar kennis van de menselijke geest met haar talent voor schrijven om verhalen te creëren die zowel intrigerend als emotioneel zijn. Barnes heeft vele populaire boeken geschreven, waaronder de “The Naturals” serie en “The Inheritance Games” trilogie.

Een nieuw avontuur in het Hawthorne-universum!

Welkom bij het Ultieme Spel, een jaarlijkse wedstrijd georganiseerd door miljardair Avery Grambs en de vier beruchte Hawthorne-broers. Het spel is ontworpen om iedereen een eerlijke kans te geven op roem en rijkdom, en dit jaar geven zeven gouden tickets toegang. Er wordt gespeeld om miljoenen, dus de kandidaten zullen alles doen om te winnen.

Sommige spelers doen mee voor die geldprijs, andere voor macht. Weer anderen hebben zo hun eigen redenen. En ieder van hen heeft geheimen. Te midden van alles staat Grayson Hawthorne, die een onmisbare rol speelt in het spel van dit jaar. Maar als de spanning oploopt en de uitdagingen de kandidaten tot het uiterste drijven – fysiek, mentaal en emotioneel – wordt algauw duidelijk dat niet iedereen volgens de regels speelt.

Strikvragen werken averechts als degene die het tentamen aflegt weet hoe je dat soort trucjes herkent.

Yes! Eindelijk weer een nieuw boek waar de Hawthornes een rol in spelen. Ik kijk iedere keer, zodra ik het boek heb dichtgeslagen, weer uit naar het volgende boek met deze bijzondere familie. Ondanks dat de Hawthorne-broers en Avery nu niet de hoofdrol spelen in dit verhaal, verschijnen ze toch regelmatig ten tonele. Grayson en zijn halfzussen zijn meer aanwezig dan de rest van de familie. De beide meiden laten zien dat ze niet voor een gat te vangen zijn. We komen meer over Savannah en Gigi te weten, waarbij Gigi nog steeds enorm vrolijk, druk en optimistisch is. Maar blijft dat zo? Daarnaast maken we (opnieuw) kennis met oude bekenden en helemaal nieuwe personages, allemaal even slim, sluw en gedreven om het spel te winnen.

‘Sommige spellen die er echt toe doen,’ zei Avery, ‘kun je alleen maar spelen door te léven.’

Wat een tof boek is dit weer! Je wordt meegezogen in dit enorm spannende Ultieme Spel vol enorme obstakels (soms van de deelnemers zelf), puzzels, raadsels en hersenkrakers. Je wordt gedwongen mee te denken en te puzzelen om de verbanden te zien. De hints die ze krijgen zijn niet mals en soms moeilijk te vinden. Iedere deelnemer moet tot het uiterste gaan, het maximale van zijn/haar lichamelijke en geestelijke vermogens in de strijd gooien om een kans te maken. En zelfs dan is de vraag of het wel genoeg is. Want of iedereen te vertrouwen is en of de waarheid wordt gesproken, dat is nog maar de vraag…

Maar neem nou dat slot… Waarom?! Ik MOET weten hoe het verder gaat!!!

Lezen! Lezen, lezen, lezen! De andere boeken rondom de Hawthorne-familie en Avery Grambs nog niet gelezen? Schaam je en ga dat snel doen! Want je zult er geen spijt van krijgen. Zeker niet als je van puzzels, escaperooms, raadsels en spannende thrillers met een vleugje romantiek houdt. Heerlijk!

Spanning: 5
Plot: 5
Leesplezier: 5